Zoekmachines zoals Google en Bing gebruiken crawlers, dit worden ook wel bots of spiders genoemd. Deze zoeken informatie over alle inhoud die ze op internet kunnen vinden. Een crawler pluist een bekende webpagina uit en volgt alle interne links naar pagina’s binnen de website en externe links naar pagina’s op andere sites. De inhoud op die pagina’s, plus de context van de links met de links waarna het naartoe ging, helpt de crawler te begrijpen waar de specifieke pagina te vertellen heeft en hoe deze is verbonden met alle andere pagina’s. 

Zo wordt er een enorme database van de zoekmachine samengesteld. Dit wordt ook wel de index genoemd. Een SEO bureau kan jou hierbij helpen, onderstaand vertellen we je hier meer over.

Wanneer een gebruiker een zoekopdracht in de zoekbalk typt of inspreekt, wat nu tegenwoordig makkelijk op zowel desktops als mobiel kan, gebruikt de zoekmachine die wordt gebruikt ingewikkelde algoritmen om de meest nauwkeurige en bruikbare lijst met alle gewenste zoekresultaten weer te geven. Dit kan vol staan met video’s, foto’s, nieuwsartikelen, blogs of teksten over bedrijven. Er zijn veel verschillende factoren die meespelen met deze algoritmen van de zoekmachines en verandert continu.

Geef opdracht aan een SEO bureau

Een belangrijk onderwerp in de wereld van SEO bureaus is het concept van informatiearchitectuur. Dit is het organiseren, rangschikken en labelen van inhoud voor een website of applicatie. Het is een veelgebruikte term die wordt gebruikt om processen te beschrijven die betrokken zijn bij het opzetten van onder andere navigatie, categorisatie, hiërarchie en sitemaps. Wat erg belangrijk is voor SEO Bureau. Het helpt gebruikers efficiënt en snel informatie te verkrijgen en zo nodig taken uit te voeren. Voor kleine websites is dit vaak eenvoudiger dan voor websites waar heel veel gebeurt, voor beide is een SEO Bureau erg handig en makkelijk toepasbaar. 

Content strategen die aangesloten kunnen zijn bij een SEO Bureau gebruiken al deze informatie om concepten te bedenken voor bijvoorbeeld menu’s en andere site functies. Dit kan de conversie optimalisatie bevorderen. Er zijn een aantal acties erg belangrijk die een website erg succesvol kunnen maken. Denk hierbij voorbeeld aan het doorklikken naar volgende pagina’s of producten toevoegen aan een winkelmandje. Conversies worden dus ook wel als doelen gezien. Je wilt ervoor zorgen, erop doelen dat er potentiële klanten op je website belanden die iets kopen of jou willen bereiken. 

SEO Bureau zorgt voor klanten

Je zou informatiearchitectuur kunnen zien als een boekenwinkel. De meeste van deze winkels zijn zo ingedeeld dat je alle secties, soorten producten en formaten makkelijk kunt zien. Ze laten ook frisse ideeën zien en soms nieuwe dingen wat ze uniek maken zoals dat ene boek van die nieuwe, hippe schrijver. Sommige bezoekers weten wat ze willen en gaan gericht op zoek. En dat terwijl de meesten gewoon lekker aan het rondkijken zijn. Dit is waar het bedrijf tactisch op kan inspelen, de beste boekwinkels maken het gemakkelijk om beide kanten te belichten. Maar net als boekenwinkels kunnen websites precies hetzelfde doen. Karakter tonen, nieuwe ideeën en perspectieven. En dat terwijl je er als bezoeker makkelijk doorheen kunt scrollen en te verkennen zijn. Er wordt gekeken waar unieke ervaringen op te doen zijn.